Publikationen und Vorträge
Publikationen
Rettenbacher, K., Eichen, L., Pfiffner, M., & Walter-Laager, C. (accepted). Age-appropriate performance expectations and learning objectives of early childhood teachers in the field of mathematics in a country comparison Austria and Switzerland, In: S. Dunekacke, K. Eilerts, T. Koinzer, A. Jegodtka, & L. Jenßen (Eds.). Early Childhood Teachers‘ Professional Competence in Mathematics: International Perspectives. Routledge: London.
In Vorbereitung sind Publikationen zu den Erziehungszielen und Leistungserwartungen der pädagogischen Fachpersonen in einem internationalen Vergleich.
Vorträge
Walter-Laager, C., Pfiffner, M., Zhou, X., Clements, D., Sarama J., Ngoc, L. N., Eichen, L., & Rettenbacher, K. (2021, 7). Performance expectations in the area of “shapes and spaces” of early childhood educators in an international comparison. Planned presentation at the 14th international congress on mathematics education Shanghai, China.
Rettenbacher, K., Eichen, L., Petritsch, M., Pfiffner, M., & Walter-Laager, C. (2018, 11). Prozessqualität in mathematischen Spiel- und Lernsituationen (3-6 Jahre) im Vergleich Österreich – Schweiz. Arbeitsgruppenbeitrag bei der GDM Herbsttagung, AK Grundschule Bad Salzdetfurth, Deutschland.
Eichen, L., Rettenbacher, K., Petritsch, M., Pfiffner, M., & Walter-Laager, C. (2018, 8). Quality of Early Mathematics Education in an International Comparison – Austria and Switzerland (and China). Presented at EARLI SIG 5 Freie Universität Berlin, Deutschland.
Rettenbacher, K., Petritsch, M., Eichen, L., Pfiffner, M. & Walter-Laager, C. (2018). Quality of Early Mathematics Education in an International Comparison – Austria and Switzerland. Poster präsentiert an der 1. International Early Childhood Education Research Conference (ECER), Weingarten: Deutschland.